مقالات تخصصی

ویژگی‌های برجسته لنت ترمز آسیمکو

لنت ترمز آسیمکو

لنت ترمز آسیمکو از جمله لنت‌هایی است که مطابق با تکنولوژی روز جهان ساخته می‌شود و قدرت ترمز گیری منحصر به فردی دارد. با کمک این لنت‌ها می‌توانید ترمزهای نرم و سریع را به بهترین شکل ممکن بگیرید. ضمن این که این لنت‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند. در ادامه مقاله از لنت ترمز به بررسی این برند و زمان تعویض لنت ترمز می‌پردازیم.

با یک گشت و گذار کوچک در فروشگاه‌های لنت فروشی متوجه خواهید شد که یکی از برندهای نام آشنا برند آسیمکو می‌باشد. مطمئنا همه‌ی افراد به دنبال یک لنت مناسب و با کیفیت هستند ضمن این که ترجیح می‌دهند قیمت لنت با موجودی کارتشان تناسب داشته باشد. یکی از انتخاب‌هایی که شما می‌توانید داشته باشید خرید لنت آسیمکو می‌باشد.

بهترین زمان تعویض لنت ترمز

بهتر است در دوره‌هایی که خودروی خود را سرویس می‌کنید از مکانیک بخواهید آن‌ها را بررسی کند و با توجّه به ضخامت لنت متوجه خواهد شد که آیا زمان تعویض لنت است یا خیر. البتّه در بخش بالا گفته شد زمان تعویض لنت ترمز بستگی به نوع و سبک رانندگی شما دارد. اگر روزانه در ترافیک‌های سنگین هستید و مدام کلاچ ترمز می‌گیرید باید بیشتر از افرادی که در شرایط جاده ای نرمال، یا عمدتاً جاده‌های روستایی و یا رانندگی کمی دارند به فکر تعویض مداوم لنت ترمز باشید. لنت‌ها می‌توانند تا حد آخر ساییده شوند و یا به اصطلاح تمام شوند، یا چرب و شکسته شوند. هر کدام از این اتّفاق‌ها دارای نشانه‌های خاصی هستند که بهتر است هر راننده ای با آن‌ها آشنا باشد.

در بخش زیر نشانه‌های خرابی لنت به طور کامل شرح داده شده است:

1- وقتی لنت‌ها تا حد آخر سابیده شوند:

بدون در نظر گرفتن کیفیت، هر لنتی عمر مفیدی دارد و به‌ مرور زمان سابیده می‌شود. این مدت‌ زمان علاوه بر کیفیت مواد مصرفی به میزان استفاده و نحوه رانندگی شما نیز بستگی دارد. سابیدگی لنت‌ها با نشانه‌های زیر بروز می‌کند:

  • صدایی شبیه به جیغ در هنگام ترمزگیری
  • نزدیک شدن پدال ترمز به کف خودرو به هنگام ترمزگیری
  • کاهش چشمگیر در قدرت ترمزگیری
  • کشیده شدن ترمز به یک سمت در هنگام ترمزگیری
  • کاهش سطح روغن ترمز در مخزن

2- وقتی لنت ترمز چرب ‌شود:

گاهی نشت روغن از مخزن و لوله‌های انتقال آن موجب چرب شدن لنت‌‌ها می‌شوند. اگر میزان روغن کم باشد احتمالاً شستشوی آن‌ها با حلال‌های نه‌چندان قوی مشکل را برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید...  فرمان برقی یا EPS چیست؟

امّا زمانی که لنت‌ها به روغن زیادی آغشته شوند برای حفظ سلامت خود و سرنشینان بهتر است آنها را تعویض نمایید. چرب شدن لنت‌های ترمز با نشانه‌های زیر بروز می‌کند:

  • کاهش قدرت ترمزگیری و کشیده شدن بیش‌ازحد خودرو
  • خارج شدن دود و بوی سوختگی روغن از چرخ‌ها

لنت ترمز آسیمکو

3- هنگامی‌که لنت ترمز شکسته شود:

لنت ترمز به دلایلی نظیر کیفیت پایین، گرمای بیش‌ ازحد تولیدی در هنگام ترمزگیری و یا ضربه‌های فیزیکی ممکن است شکسته شوند. شکسته شدن لنت‌ها با نشانه‌های زیر مشخص می‌شود:

  • نزدیک شدن بیش‌ازحد پدال ترمز به کف خودرو در هنگام ترمزگیری
  • افت شدید در قدرت ترمزگیری به دلیل کاهش سطح اصطکاک لنت‌‌ها
  • قفل شدن لنت‌ ترمز به روی دیسک که موجب ایجاد اختلال در حرکت چرخ‌ها می‌شود.
  • خط افتادگی بر روی دیسک ترمز به دلیل زائده‌هایی که از شکستگی لنت‌‌ها ایجاد شده است.

معرفی شرکت لنت ترمز آسیمکو

شرکت آسیمکو پس از سال‌ها فعالیت در زمینه تولید و ساخت قطعات و لوازم جانبی خودرو، در نهایت از سال 2001 به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا، شناخته شد. تولیدات این شرکت قطعه ساز شامل، لنت ترمز، کفشک ترمز، پمپ سوخت، روتور دیسک و کمک فنر است که هم اکنون در بیش از 65 کشور در جهان به فروش می‌رسند. با گذشت سالها فعالیت، کیفیت محصولات Asimco همواره رو به رشد بوده که همین موضوع سبب شده این تولید کننده سهم بزرگی از بازار هدف را به خود اختصاص دهد و فروش خوبی در کشورهای مختلف داشته باشد.

در حال حاضر تیم آسیمکو طیف وسیعی از قطعات را داراست که 3000 مدل از لنت ترمز، 700 مدل کفشک ترمز، 300 مدل دیسک ترمز را شامل می‌شود. تیم بزرگ توسعه و تحقیق این شرکت، به طور مداوم بر روی بهبود فرمول‌های اصلی لنت ترمزهای نیمه فلز، کم فلز و لنت سرامیکی تمرکز داشته تا بتوانند محصولی با کیفیت‌تر از گذشته را ارائه دهند.

به منظور گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، آسیمکو، کارخانه‌ای جدید به مساحت 96000 متر مربع راه‌اندازی کرده است که هم اکنون 900 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت تولیدی و تحقیقاتی می‌باشند.

بیشتر بخوانید...  علت دود لنت ترمز چیست؟

ظرفیت تولید سالانه آسیمکو، 3 میلیون کفشک ترمز، 15 میلیون لنت ترمز، 100 میلیون قطعه جانبی و 800 ابزار است. همانطور که مشاهده می‌کنید تولید لنت ترمز آسیمکو، ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر محصولات این شرکت دارد زیرا کیفیت بالای آن سبب تقاضای زیاد در سراسر دنیا شده است.

دفاتر فروش آسیمکو در ایالات متحده آمریکا، دبی، شانگ-های، نیجریه، روسیه و آفریقای جنوبی راه‌اندازی شده و محصولات با کیفیت این شرکت را ارائه می‌دهند.

نقد و بررسی لنت ترمزهای آسیمکو

این لنت‌ها ضمن قیمت مناسب ویژگی‌های دیگری هم دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ایمنی بالا: کیفیت مناسب این محصولات ضامن امنیت شما می‌باشد. ایمنی بالا و مطابقت با معیارها باعث همکاری این برند با خودرو سازان پیشرو شده است.

دوام و طول عمر بالا: به نظر می‌رسد که طول عمر بالا از جمله ویژگی‌های مورد انتظار خریداران است که خوشبختانه لنت‌های آسیمکو این ویژگی را دارند.

کیفیت مناسب: کیفیت برای یک لنت شامل این موارد می‌شود: عدم تولید نویز یا کاهش صدای تولیدی به هنگام ترمز، عدم ایجاد گرد و غبار و ضد زنگ بودن.
لنت‌های آسیمکو به شکل کاملا دقیقی قالب گیری شده‌اند تا در زمان نصب و قرار گیری برای شما مشکلی را به وجود نیاورند.

قدرت ترمز گیری: این لنت‌ها می‌توانند حتی در دمای بالا هم به خوبی سرعت ماشین را کاهش دهند.

آزمایش‌های استاندارد: برای این که مطمئن شوند تمامی لنت‌های این برند استانداردهای لازم را دارند مورد آزمایش‌های متعددی قرار می‌گیرند.
به همین خاطر سرعت توقف در این لنت‌ها بسیار بالا است و به محض این که پدال ترمز را فشار دهید با طی کمترین مسافت ماشین از حرکت خواهد ایستاد.

نقطه ضعف : ضمن تمام مزایایی که تا این جا گفته شد لنت‌های آسیمکو در شرایطی که دیسک ترمز خراب باشد خورندگی را افزایش می‌دهد.

لنت ترمز آسیمکو

ویژگی‌های برجسته لنت ترمز آسیمکو

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، محصولات آسیمکو از کیفیت بالا و رو به رشدی برخوردارند که لنت ترمز آسیمکو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است.

لنت آسیمکو بر طبق تحقیقات گسترده این شرکت از ایمنی بالایی برخوردار بوده و کاملا با معیارهای خودروسازان برجسته منطبق خواهد بود. همین امر سبب همکاری گسترده آسیمکو با تولید کنندگان پیشرو در ساخت اتومبیل شده است.

بیشتر بخوانید...  معرفی برند لنت ترمز مورس

با فشار بر روی پدال ترمز به سرعت متوجه توقف بی‌نظیر این لنت خواهید شد. برخی از ویژگی‌های این محصول:

  • توقف آنی و سریع در زمان ترمزگیری
  • دوام و طول عمر بالا
  • صدای اندک در هنگام ترمز
  • کاهش گرد و غبار
  • عملکرد بالا حتی در دماهای بالا
  • عدم زنگ زدگی
  • قالب‌گیری دقیق لنت ترمز

موارد بالا همگی گواه بر کیفیت بی‌مانند لنت ترمزهای آسیمکو هستند. این لنت‌ها با رعایت آخرین استانداردهای دقیق ساخت لنت، تولید می‌شوند و ایمنی بالای سرنشینان خودرو و راحتی راننده در زمان ترمزگیری را فراهم خواهند کرد.

چه عواملی بر عمر لنت ترمز اثر می‌گذارند؟

کجا رانندگی می‌کنید؟

اگر به طور کلی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها رانندگی می‌کنید، احتمالا در می‌یابید که طول عمر لنت‌های ترمز خودروی شما بیشتر از افرادی است که در نواحی داخلی شهر رانندگی می‌کنند.
در مناطق داخلی شهری شما باید در هر تقاطع توقف کنید و دوباره حرکت کنید. در نتیجه فشار بیشتری بر لنت‌های ترمز می‌آورید.

چند مسافر دارید؟

هرچه تعداد سرنشین‌های خودرو بیشتر باشد، وزن خودرو افزایش می‌یابد.

هرچه وزن زیاد شود برای توقف آن، فشار بیشتری به ترمز وارد می‌شود.

یک خودرو که به طور معمول یک خانواده بر آن سوار شوند، احتمالا در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز به تعویض لنت پیدا می‌کند

چگونه می‌توانم عمر لنت ترمز عقب خود را افزایش دهم؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، لنت ترمز جزء قطعات مصرفی محسوب می‌شود.

با مصرف درست می‌توان مانع از کاهش عمر قطعه شد.

مسافت زیاد باعث مستهلک شدن لنت ترمز عقب می‌گردد و بیشترین آسیب در ترافیک به قطعه وارد می‌شود.

در هنگام ترافیک ترمز شما دائما درگیر است و همین امر موجب کاهش عمر آن می‌گردد.

وزن بالای داخل ماشین باعث فشار به چرخ‌ها و تاثیر منفی روی ماندگاری لنت عقب دارد،

فشار کمتر عمر لنت را افزایش می‌دهد.

سعی کنید در خرید لنت از اجناس مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا سلامت خودروی شما تضمین شود.

بعد از تعویض لنت عقب تا ۵۰۰ کیلومتر خودروی شما نیازمند زمان است تا لنت جا بیفتد و کارائی خود را به نمایش گذارد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید