اخبار و اطلاعیه

معرفی کیا سلتوس

کیا سلتوس

KIA SELTOS

 

در این مقاله به بررسی یکی از محصولات شرکت کیا موتورز به اسم سلتوس میپردازیم . این محصول یکی از گزینه های واردات خودرو به کشور است به همین دلیل سعی بر این شد تا اطلاعات مفیدی در خصوص این خودرو در اختیارتان بگذاریم .

کیا سلتوس

این خودرو جزو تولیدات جدید شرکت کیا می باشد که از سال 2019 به سبد محصولات این خودرو ساز کره ای اضافه شده است . کیا سلتوس در دسته بندی خودرو های SUV (شاسی بلند) قرار میگیرد البته بهتر است بگوییم SUV های کوچک زیرا در مقایسه با سایر خودرو های شاسی بلند از جسه کوچکتری برخوردار است . این خودرو از زبان طراحی مدرن و جسورانه بهره برده است که به همین دلیل میتوان به عنوان یک خودروی جذاب ازش یاد کرد .

قوای فنی کیا سلتوس 

در بخش مشخصات فنی انتخاب های زیادی برای خریداران وجود دارد کیا برای این خودرو پیشرانه های متنوعی را در نظر گرفته است این پیشرانه ها عبارت اند از : درون سوز تنفس طبیعی ، درون سوز توربو و همچنین هیبریدی . نسخه وارداتی این خودرو دارای یه موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری است که قادر است 121 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند ، با توجه به ابعاد این خودرو میتوان گفت قدرت نسبتاً مناسبی است اما چیزی که ملموس است این است که با خودروی خیلی چالاکی سر و کار نخواهیم داشت .

درضمن انتقال قدرت در این خودرو به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود .

طراحی ظاهری 

کیا سلتوس

در خصوص ظاهر این خودرو پیش تر گفتیم که با خودرویی روبرو هستیم که دارای طراحی مدرن و جسورانه ای است .
در بخش جلویی خودرو استفاده از چراغ های بزرگ ال ای دی و همچنین ورودی های هوای سه تیکه و طراحی جلو پنجره تیره رنگ حس تهاجمی را به بیننده منتقل می کند . دی لایت ها هم به صورت دو تیکه هم در چراغ های اصلی و هم در چراغ های مه شکن وجود دارند .
در بخش کناری خودرو نیز شاهد طراحی زیبایی هستیم میتوان این طراحی را تا حدودی ساده دانست زیرا خبری از خطوط متعدد و المان های عجیب نیست تنها یک خط از چراغ های جلو تا چراغ های عقب امتداد داده شده است . در بخش کناری خودرو همخوانی خوبی میان اجزای مختلف وجود دارد . رینگ های 17 اینچی نیز تناسب خوبی با ابعاد کلی خودرو دارند .
قسمت پشتی خودرو اما جزئیات بیشتری در مقایسه با قسمت کناری دارد که شامل چراغ های بزرگ ، نوار نقره ای رنگ ، آرم جدید شرکت کیا ، دیفیوزر عقب ، سر اگزوز های کروم کاری شده و همچنین برجستگی های درب صندوق می شود .
در مجموع باید بگوییم خودروی زیبایی است و پس از سال ها ممنوعیت واردات میتوان گفت خودرویی با طراحی مطلوب و زیبا قرار است وارد کشور شود .

کیا سلتوس

 

طراحی داخلی

کیا سلتوس

 

در رابطه با طراحی داخلی این خودرو نیز نکته ای که مشهود است این است که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم مخصوصاً وقتی که وارد کننده این محصول یعنی شرکت کوشا خودرو ارزان ترین تریم آن را برای واردات انتخاب کرده است ، البته امیدواریم در آینده تریم های فولتر این خودرو نیز به کشور وارد شوند . اما در نگاه کلی تر و در مقایسه با خودرو های موجود در کشور میتوان گفت طراحی و متریال خوبی دارد و برای آغاز روند واردات خودرو در مجموع قدم خوبی است .
در داخل خودرو شاهد یک نمایشگر 8 اینچی در قسمت میانی داشبورد هستیم و کلاستر خودرو نیز از نوع تمام دیجیتال نیست و عقربه های آنالوگ به چشم میخورند این در صورتی است که در نسخه های فول نمایشگر مرکزی و کلاستر خودرو به صورت یکپارچه طراحی شده است و کاملاً دیجیتال می باشد . تنظیم سیستم تهویه خودرو نیز به صورت دستی می باشد و خبری از پنل دیجیتال نیست و دریچه های تهویه هوا هم در ساده ترین حالت خود طراحی شده اند .

بیشتر بخوانید...  لنت ترمز کاشیاما: کیفیت بالا، عملکرد مناسب

آپشن ها و امکانات رفاهی

کیا سلتوس

 

در کاتالوگی که توسط شرکت کوشا خودرو منتشر شده است امکانات این خودرو عبارتند از : کروز کنترل اتوماتیک ، کنترل پایداری ، کنترل حرکت در سر بالایی ، ترمز اضطراری ، سنسور فشار باد تایر ها ، سه حالت رانندگی مختلف (ماسه/ گل و لای/برفی) ، سانروف ، دروبین دنده عقب و کیلس .
با توجه به نوع و تعداد آپشن ها باید بگوییم با خودروی چندان پر آپشنی روبرو نیستیم و حتی در رقابت با برخی خودرو های چینی خیلی توانمند ضاهر نمیشود .

جمع بندی 

خودروی کیا سلتوس ، خودروی اقتصادی است که از طراحی ظاهری جذابی برخوردار است و امکانات و آپشن های معقولی نیز دارد همچنین با توجه به بررسی نتایج تست های تصادف در میابیم که خودروی ایمن و مطمئنی است ، باید دید با حضور این خودرو در بازار خودرویی کشور که به نوعی تحت تملک شرکت های چینی است استقبال مردم چگونه خواهد بود ، قطعاً رقابت با خودرو های چینی خیلی آسان نخواهد بود .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید